Monday, 26 December 2016

Sakit


Sakit bukan kenal miskin atau kaya
Sakit bukanlah beban tapi satu ujian 
Sakit tidak mengira waktu
Sakit tidak mengenal kecil atau dewasa
Sakit penghapus dosa
Sakit adalah satu peringatan untuk kita
Sakit buat kita lebih dekat dengan kematian 
Kerana sesungguhnya sakit itu datang dari Allah swt dan kesembuhan juga datang darinya.

&

Allah Tidak Pernah 
Jauh 

Mohonlah rahmat darinya semoga kita semua sentiasa dalam lindungan dan rahmat .







Thursday, 22 December 2016

Move on





Saturday, 17 December 2016

Ujian

Hidup kalau tak di uji tak best juga kan?
Ujian datang bersebab, setiap orang akan menerima ujian darinya, cuma kita sebagai hambanya perlu terima seadanya ujian yang datang kerana setiap ujian ada hikmahnya.

Kadang kala Allah swt nak menguji hambanya atas sebab-sebab tertentu, boleh jadi dia nak tengok kesabaran hambanya, rindu akan keluh Kesah hambanya,rayuan & tangisan Dari hambanya.

Redha satu keputusan yg sukar, tapi itu yang harus di lakukan kerana setiap masalah ada jalan peyelesaian... in sha allah dengan izainya usaha doa dan tawakal.

Every think will be okey ^_^

Thursday, 9 June 2016

Salam ramadhan 1437 H / 2016

Assalamualaikum

Hari ini dah 5 Ramadhan 1437, di kesempatan ini saya Norshahida bt Mat ingin mengucapkan salam ramadhan al - mubarak kepada seluruh umat islam, moga ramadhan pada tahun ini lebih baik dari sebelum ni.

Di kesemptan ini juga saya dengan ini memohon maaf andai ada khilaf dari saya sengaja @ tidak, saya hamba yang pendosa dengan ini saya memohon maaf andai saya tersilp dalam berkata-kata , tingah laku , dan sebagainya

Harapan saya moga kita sentiasa dalam rahmat Allah swt...semoga ibadah puasa kita pada tahun ini mendapat berakah darinya...moga2 puasa tahun ini di beri kesihatan tubuh badan yang baik & yang paling utama  kesabaran sekeping hati dengan mana cuaca yang  panas di bumi malaysia (kuantan).


P/s : Harapan tahun ini nak puasa penuh moga -moga doa ku di makbulkan in sha allah.

Copy paste 





Sunday, 24 January 2016

Hiking Bukit Pelindung

Aura Positive for this year 2016, Mendaki Bukit Pelindung. Try to create activiti yang bermanfaat, kalau sebelum ni asal hujung minggu je melepak di rumah je sekarang  cuba untuk lakukan aktiviti riadah dan sebagainya in sha allah. To my self hope will always positive!!!

Yes !!! Akhirnya sampai jugak di puncak atas view of Bandar Kuantan




Challenging myself to climb the hill, finally arrived to the top with support from my friends

P/S : Perjalanan masih panjang untuk mencapai sesuatu impian...so perlu kerja keras untuk sampai ke puncak atas iaitu (IMPIAN), kalau tak boleh nak menggapai sesuatu impian jangan berani untuk berimpian atau berangan sesuatu yang tidak mungkin kita akan dapat laksanakan hihhihiih........so need to TRUST ON YOUR SELF (tepuk dada tanya selera). 



#don't expect from other expect only from Allah swt 
#keep smile every think will be alright (^_^) 


Saturday, 23 January 2016

love your self


For all the times that you rain on my parade
And all the clubs you get in using my name
You think you broke my heart, oh girl for goodness sake
You think I'm crying oh my ohhh, well I ain't

And I didn't wanna write a song
Cause I didn't want anyone thinking I still care
I don't but, you still hit my phone up
And baby I be movin' on
And I think you should be somethin'
I don't wanna hold back, maybe you should know that

My mama don't like you and she likes everyone
And I never like to admit that I was wrong
And I've been so caught up in my job, didn't see what's going on
But now I know, I'm better sleeping on my own

Cause if you like the way you look that much
Oh, baby, you should go and love yourself
And if you think that I'm still holdin' on to somethin'
You should go and love yourself

And when you told me that you hated my friends
The only problem was with you and not them
And every time you told me my opinion was wrong
And tried to make me forget where I came from

And I didn't wanna write a song
Cause I didn't want anyone thinking I still care
I don't but, you still hit my phone up
And baby I be movin' on
And I think you should be somethin'
I don't wanna hold back, maybe you should know that

My mama don't like you and she likes everyone
And I never like to admit that I was wrong
And I've been so caught up in my job, didn't see what's going on
But now I know, I'm better sleeping on my own

Cause if you like the way you look that much
Oh, baby, you should go and love yourself
And if you think that I'm still holdin' on to somethin'
You should go and love yourself

[Instrumental]

For all the times that you made me feel small
I fell in love, now I feel nothin' at all
And never felt so low when I was vulnerable
Was I a fool to let you break down my walls?

Cause if you like the way you look that much
Oh, baby, you should go and love yourself
And if you think that I'm still holdin' on to somethin'
You should go and love yourself
Cause if you like the way you look that much
Oh, baby, you should go and love yourself
And if you think (you think) that I'm (that I'm) still holdin' on to somethin'
You should go and love yourself







https://www.youtube.com/watch?v=CA0V1RYp7e0