Thursday 24 January 2013

CHILDISH




 

SALAM morning, kali ini tajuk ku berkaitan dengan kebudak-budakan la yek bukan nk cerita pasal kanak-kanak yang comel tapi pasal sikap seorang yang dewasa tapi sikapnya ibarat childish ( kebudak-budakan  )

wokey i want to ask, siapa suka manusia yang bersikap like childish ??

hurmmm u all xda jawapan so k never mind

now i have the answer :
but this is my opinian.... (^_@)

CHILDISH ni sebenarnya sikap manja seseorang, like kids la tapi kan manja kalau kena tempat tak apa la kalau yang jenis menarik perhatian orang tu yang aku tak suka sebenarnya, 


OK, sebenarnya manusia yang macam  ni dah ada di sekeliling kita. so if terperasan ada org yg mcm ni cara- cara untuk kita atasi orang yang macam ni adalah perlu kot because tak semua benda kita akan suka right? kadang-kala terpaksa menjadi seorang yang hypocrite  hanya semata-mata untuk melayan karenah dia yang kebudak-budakan, yang menjadi kan aku menyampah tu sebab aku bukan lah suka sangat nak menjadi hypocrite sekali sekala tu boleh la nak layan bila terkeluar perangai kebudak-budakan tu, tapi kalau dah always 24 hour nak jadi GEDIK macam tu siapa yang tahan kn ??


Hurmmmmm...... maybe your family dah faham sikap anda begitu tapi tak semua orang boleh terima tau, so kepada mereka yang ada sikap seperti childish ni sila jangan terlalu nak jadi kebudak-budakan ok, kadang-kala akan nampak anda seperti memalukan diri sendiri pun ada. so please la ye ubahlah sikap anda sebelum orang rasa benci maaf andai terasa. tapi hakikatnya macam tu la. ^---------^

sebenarnya aku memang ada seorang kawan yang sikap nya tak ubah seperti childish SANGAT, kadang tu rasa Ya Allah sabarkan lah hati aku nak melayan karenah dia, sampai satu tahap tu aku dah hilang sabar dan marah-marah mcm ni.......................

 " hey ko boleh tak jangan nak jadi budak-budak sangat benda simple macam ni pun kau nak nangis macam budak umur 2 tahun? tolong la aku banyak benda lagi nak buat tak kuasa nak melayan pangai budak-budak kau ni  ! "

ok yang kt atas tu dilog aku yang marah dan tak boleh nak control, kan aku dah cakp aku bukan selalunya boleh jadi hypocrite, kan dah terkeluar MARAH aku tu. Sebenarnya time tu kepala tengah kusut dengan masalah dan masa tu jugak dia datang nak jadi childish, so memang tak kena masa la kn dah terkena, kalau sebelum ni aku boleh layan sikap dia yg kebudak-budakan tapi bila dah terkeluar marah aku hari tu dia pun dah kurang nak jadi kebudak-budakan hihihihih.....so ada hikmah jugak la aku marah hari tu and now dia pun dah berubah sikap, but before this aku pernah tegur sikap dia ni tp mane nak amik kisah maybe dah sikap semula jadi so susah nak hakis.Tapi aku cuba try memahami sikap kebudak-budakan dia tu ok la. Dan dia pun dah faham masa bila dan di mana  boleh nak jadi mcm budak-budak hihihii.......... sebab aku ni jenis kalu xsuka tegur je depan-depan, so please be understand la ape yang aku x suka n suka ok just tegur utuk kebaikan n dengan cara baik x salah kan??? setuju x reader ?

between the two, howeverChildishness can be
defined as actions or behaviour befitting a child. 

p/s : ok that all only for the enjoy reading........ ini hanya la pendapat aku aje if yg xboleh nk terima my opinion up to you bye love all of you tq for reading (^_^)

2 comments:

  1. macam bole agak je sape... ateh..alang nak manja ngn ateh bole x..ha3..#sila muntah.

    ReplyDelete
  2. hahahh....wekk GEDIK NOT CHILDISH YEK ! alang ateh pon rindu mai la KL :)

    ReplyDelete